Stockholm i mitt hjärta..

I går bar det av till Stockholm med skolan då. Tanken va från början att vi skulle gå runt med klassen och mentor och besöka riksdagen och kolla nåt museum och få pyttelite fri tid innan vi skulle på teater på kvällen. Men våran mentor är inte så välplanerad och hon va hemma för vård av sjukt barn så våran klass fick klara sig själv och skulle gå på naturhistoriska museet, det är ju gratis (hade Katarina tagit reda på, inte mentorn). Så vi blev avsläppta från bussen utanför där (när busschauffören väl hade hittat rätt) utan lärare och utan några tider att hålla och nån som hade koll på oss fram till halv sju på kvällen. Soft, tänkte vi så Alex och jag drog runt på stan, fikade och träffade kompisar istället. Här kommer en liten sammanfattande lista över gårdagen;

Roligast; Killen som garanterat var bög och gick förbi oss tre gånger på kort tid inne på gallerian och trodde att vi skrattade åt honom. Han blev bara glad och vände sig om jättemycket. Men vi garvade ju åt skorna på hon innan honom!
Onödigast; Definitivt naturhistoriska museet. Vi va bara där i en kvart, men det räckte! Ungar som sprang omkring överallt och en massa lustiga utsällningar. Nej, det va mycket roligare när jag va 12. Så vi drog så snabbt vi kunde.
Jobbigast; Dom två 30-åringarna på Sergels torg som vägrade lämna oss ifred, följde efter oss vart vi än gick och vägrade fatta en diss! Inse eran ålder gubbar..
Tråkigast; Teatern vi såg på kvällen, Glasmenageriet tror jag den hette. Jag höll ju på att somna och kollade på klockan hela tiden ifall det inte skulle ta och vara slut snart. Vi skulle ha skitit i de Alex!
Antal fika; Två. En yoghurtglass på Gallerian och en smoothie på Wayne's.
Shoppat; Ett par örhängen från Topshop och två leggings från H&M. Man skulle vara miljonär säger jag bara, då hade jag behövt personlig påsbärare.
Mest intressant; Smiley, den anti-depressiva parfymen. Hur kommer man på den idén egentligen? Och hur fasen funkar det? Ska stimulera kroppens endorfiner. Men jag tror den funkade, Alec och jag fnissade som två 3-åringar efter att ha sniffat dom där i fem minuter.
Trevligast; Träffa kompisar som man inte ser allt för ofta. Synd bara att jag inte hann träffa alla, får bli nästa gång!

Ja, jag älskar Stockholm. Så fin stad och det händer grejer där, till skillnad från här.. Där ska jag bo nån gång!

Bilderna finns på
http://anniiie89.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Det bästa med Stockholm är medeltidsmuseumet =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback