Tyskarna kommer

Det där mötet på katedral för alla som valt steg 5 blev ganska... överraskande. Eftersom jag först inte valde steg 5 har ju inte jag lyssnat alls på allt som sagts om steg 5. Så gissa om jag fick lite panik när läraren börjar prata om att det faktiskt kommer en tysk och bor hos mig i en vecka, och dom kommer första maj! Det är
ju inte långt kvar. Så mamma fick sig en liten minichock också, hon hade ju ingen aning om det. Synd bara att det är den veckan som båda jag och mina elever har dansuppvisning! Så jag hoppas verkligen att det kommer en tysk till mig som är dansintresserad.. Annars får jag väl hoppas på att nån annan kan tänka sig att ungås med två tyskar ett tag.

Jag ska på dansaudition förresten. Det är audition till en avancerad showgrupp om två veckor. Jag blir lite nervös, undrar hur det kommer gå. Men jag vet faktiskt inte hur jag ska hinna gå den, den är 2 ggr i veckan. Så jag måste dra ner rejält på dom andra kurserna då, jag som hade planerat att dra ner på dansen sammanlagt.. hmm. Svårt det där. Men men, jag kan ju börja med att gå på audition och så får vi se sen hur det blir. Jag måste i alla fall verkligen tänka efter så jag inte tar på mig för mycket, det blev faktiskt det den här terminen säger jag. Ja, jag hade fel och mamma rätt. Som vanligt...


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

De är säkert intresserade av dans, du får visa några steg så vill de säkert följa med och titta på uppvisningen också =). Det går bra på audition ska du se, jag håller tummarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback