På roadtrip

Hallo hallo från hålan Vaggeryd! Haha, nej så litet är det faktsikt inte, men man kan ju tro de när man hör namnet! I dag har vi påbörjat våran lilla roadtrip genom Sverige. I dag har vi hunnit me;

Mjölby. Vi tankade och hittade en liten outlet-affär. Mamma och Lasse hade visst varit där förut. Jag har ju pratat om shopping-förbud, remember? Glöm, jag hittade två toppas från koola anna. Ni fattar att jag måste ha tröjorna, de står ju koola anna på!

Ödeshög. Dags för lunch. Sen pratade mamma om att de fanns nån sorts outlet där me. Hon hade sett en tomte tidigare och så. Vi vinkade glatt till tomten, sen kom vi in på själva outleten. Då va vi inte lika glada längre! De va nog de skabbigaste jag sett, trodde vi åkt fel och hamnat i skäggets skabbigaste affär haha

Gränna. Mia har aldrig varit där (katastrof!) så vi åkte in till Gränna också. Gick på huvudgatan och kollade på när dom kokade polkagrisar på två ställen, sen hoppade vi in i bilen igen!

Jönköping. Stannade och shoppade lite till (Mia behöver nya kläder, de e faktiskt inte jag som vill shoppa för en gångs skull). Jag hittade en klänning och ett par mjukisbyxor. Rosa är dom faktiskt! Lite gulligt haha. Men man kan ju inte bara ha svarta och bruna, bli så tråkitg då :P

Ja, så efter allt hamande vi här i Vaggeryd vid halv nio. Snart är det dags att sova, för imorrn går bilen mot Göteborg vid nio. Tidigt tycker jag! Men vi måste ju hinna fram och shoppa lite till :P

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Snacka om semestergarderob =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback